öyle şeyler filmlerde olur.

Saat: gece.

Bugün iftar yemeğini hazırlarken uzun zamandan beri film ve dizi izlemediğimi farkettim ve „Sahi, insanlar neden film izler ki? belki de yaşamayı arzuladıkları ama yaşamaya cesaret edemedikleri şeyleri görebilmek için..“ dedim.

Aşk, ölüm ve diğer popüler film temaları. Hepsi yüksek dozda heyecan, acı ve yoğunluk barındırıyordu. Ne var ki gerçek hayatta ne aşka vaktimiz vardı ne de ölüme cesaretimiz.

Film sektöründe „başarı“ gösteren Amerikayı hatırladım ve „Kendi realitesine yabancılaşan, kendi gerçekliği kupkuru olan insanlar ancak film çekmeye bu derece meyilli olabilirdi“ diye düşündüm.

Oysa ki: En basit hayat en iyi filmden üstündür. Çünkü hayatın değişmez bir Vericisi ve Alıcısı vardır. Film ise o akıl almaz hayatın insan elinden geçmiş kusurlu büyüteçli fotoğrafı olabilir ancak.

Herkes bu dünyada kendi payına düşen sevgi, nefret, acı, hüzün, neşe, sevinç, başarı, hayal kırıklığı ve dostluk vb. şeyleri yaşayarak ancak „kendi“ne yaklaşabilir. Başka insanların hayatlarını ve hikayelerini seyrederek kendime (ve Allah’a!) yaklaştığımı hatırlamıyorum. Ya siz?

Başka insanların hayatlarını seyretmek bana ancak „insan“ olmanın şekil ve çeşitliliklerini hatırlatır. Ama beni ben yapan seyrettiğim filmler olmadı asla.. Çektiğim acılar, şahit olduğum sevinçler oldu.

Başım ve gönlüm şu aralar (yaklaşık on seneden beri) kendi hayatım ve bana emanet edilen sorumluluklar ile kalabalık. Filme ne hacet..

3 Gedanken zu “öyle şeyler filmlerde olur.

  1. İnsan nisyandan gelir bilindiği üzere, yani çok çabuk unutuyoruz. Ve bazen sadece okumakla olmuyor veya daha kestirme bir yol arıyoruz bir şeyleri veya bir zamanları hatırlamak için. Bir tür kandırmaca mı bilmiyorum ama özellikle yaşanmış şeylerin „kurgulanması“ ilham verici olabiliyor. Hatırlatıcı ya da… Belki de ben o „boş“ zamanımda yapılabilinecek en tembelce şeyi yapıyorumdur sadece, bilmiyorum:)

    1. ben de bilmiyorum :)
      tek bildiğim, iyi niyetle iyi şeyler yapmaya çalıştığınıza inandığımdır.
      iyi niyetle yapılan her şey ise meyve veriyor, film izlemek dahil.

      filmle ilgili yazdıklarım „film izlemek boş iş“ şeklinde anlaşılmasın, aman. daha çok, „ben neden film izleyemiyorum?“ sorusunun üstüne gittim..

      iyi niyet & dua ile.

Kommentar verfassen

